Mount & Blade II: Bannerlord – Dövüş Sistemi Rehberi

Dövüş sistemi rehberi sizler için Mount & Blade II: Bannerlord artık daha zekice hamleler ile zevkli hale gelecek!

Mount & Blade II: Bannerlord - Dövüş Sistemi Rehberi

Mount & Blade II: Bannerlord – Dövüş Sistemi Rehberi

Mount & Blade II: Bannerlord oynadıktan sonra Warband’den geçiş yapan kişilerde bazı sorunlar yaşanıyor. Bunun nedeni Bannerlord‘un Warband’den farklı bir savaş sistemi ile çalışmasıdır. Bu rehber ayrıca kılıç ve mızrak gibi silahların fiziğini keşfederken komboların nasıl oluşturulduğunu da anlatacak sizlere.

 

Karşınızda Mount & Blade II: Bannerlord Dövüş Sistemi Rehberi!

Piyade Saldırı Sistemi

Gerçek şu ki, dar bir koridorda rahatça kılıç kullanamazsınız. Ancak Warband oyununda bunu bilmiyorduk. Bannerlord‘da, siz ve rakibiniz arasında ucun temas etmesi için yeterli boşluk yoksa kılıcınızı sallayamazsınız. Bir örnekle açıklarsak daha iyi anlaşılacaktır. Düşmanla kafa kafaya çarpışmak için doğrudan ilerleyecek 20 kişilik bir piyade gücünüz var. İki ordu çarpıştığında iki yerde savaşabilirler. (Askerlerden kaçma yeteneği şu anda aktif. Güncelleme geldiğinde 1’e düşürülecek.)

– Kanatlar ve ön sıra.

Ön hat otomatik savunması ve modası geçmiş kalkan teknolojisinden yoksun olduğunuz için ciddi şekilde yaralanabilir ve hatta tamamen yenebilirsiniz. Bunun yerine, daha mantıklı olan sol kanattan saldırmanızı öneririz.Kanattayken soldan veya yukarıdan sallamayı deneyin. Aksi takdirde sağdaki asker nedeniyle kılıç rakibe isabet etmeyecektir. Kılıcınızı elinizin altında tutun. Bunları kullanmazsanız rakibinize hiç vuramayacağınızı göreceksiniz.

 

Süvari Hücum Sistemi

Zırhlı at eskisinden daha güçlüdür ve rakibiniz mızrak kullanmadıkça sizi durduramaz. Ancak atınızın ölmemesi sizin de ölmeyeceğiniz anlamına gelmez. Oyunun başında, kılıcınız veya mızrağınızla yağmacı ordularının arasına atlamak sizi delik deşik edecek. Orta menzilli kılıcın yüksek hız bonusu vardır ve ata binen bir kişiye ucuyla vurur, bu nedenle tek seferde 50 veya daha fazla hasar almak mümkündür.

Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord

Ayrıca yapay zekanın oyun tarzının da evrilerek daha eğlenceli hale geldiği söylenebilir. Reddit forumlarında yapay zekayı eleştiren kişiler oyundaki yapay zekayı değil, Kalradya haritasındaki yapay zekayı eleştiriyor. Çünkü aldıkları kaleyi kazanmak için hiçbir şey yapmazlar ve oyun bir anda başka bir ülkeyi yok eder.

Ağır zırhlı süvariler, ciritlerle bile orduları deler. Ancak piyadenin ağır zırhına ve sütunların arkaya yakınlığına bağlı olarak başarı giderek azalır. Ancak piyadelere saldırmak yerine, düzinelerce süvari ile son savaşa katılın veya okçu bulun. Ayrıca hafif atlar sadece mızrak yerler, bunu da unutmayınız! Konuşulacak bir diğer konu da at kontrolü. Atınızın kalkışını hızlandırabilir veya aniden durdurabilirsiniz. Atınızı teşvik etmek için W’ye iki kez basın. Ve daha hızlı havalanacaksınız. S düğmesine iki kez basmak ve ikinci basışta basılı tutmak atı frenleyecektir.

 

Kombo Saldırıları

Kombo nedir? Yalnızca bir kombo saldırı vardır. Sağa sola yumruklar ve tekmeler atabilirsiniz.
Kombinasyonlar nasıl yapılır: Sağa art arda yapılan vuruşlar ve ardından sağ üste yapılan vuruşlar, kılıcın kolunu bükmesine ve başının üzerinde başka bir hızlı vuruş yapmasına neden olur. Diğer bir seçenek de kombosuz doğaçlama hareketlerdir.

Mevlana Vuruşu nedir? Savaşta tuttuğunuz kılıcı 180 derece sağa çevirmektir. Özellikle eksenlerde iyi çalışır. Bu size bir hız bonusu verir ve doğru yapılırsa rakibinizin savunmasını zorlaştırır.
Kalkan Vuruşu nedir? Kalkanla güçlü bir saldırı gerçekleştirmek için kalkanla savunurken E’ye basın. Tekme atmak için savunma yapmadan E’ye basın.

 

Hasar Gücü ve Bonuslar

Kılıcınızdan ve baltanızdan en iyi şekilde yararlanmak için tam hızda koşmanız ve zırhınızın en zayıf yerine vurmanız gerekiyor.

Hız Bonusu Veren Durumlar: Örnek bir durum kılıcı sallarken farenin açısını hem kendi hareket hızınıza hem de rakibiniz üzerinizdeyken hareket hızına çevirin.
Hasar Azaltan Şeyler: Baltanın ucu yerine kör kısmı düşmana çarptığında hasar %95 azalır. Öte yandan, kılıç yeterince yakındaysa veya dost engellere çarparsa, hasar olmaz.

Zırh Absorbesi: Ne kadar ölümcül hasar alırsanız alın, zırhın ağırlığına bağlı olarak belirli bir miktarda hasar emilimi sağlar. Dolu bir yay ve oktan en iyi verimi almak için mesafeyi ve hava koşullarını göz önünde bulundurmanız gerekir. Hasar mesafe ile azalır ve yağmurlu havalarda hasar azalır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir